Rautila-brändi

Maaseudun kehittämisyhdistys Ravakka ry:n, Rautilan-Irjalan kyläyhdistyksen ja Pyhämaan matkailuyhdistyksen yhteisen hankkeen ”Place branding for rural development” (vapaasti kääntäen Maaseudun kyläbrändäys) tavoitteena oli lisätä kylien vetovoimaisuutta. Hankkeessa parannettiin kylien brändäystä ja markkinointia sitouttamalla maalle muuttaneita ihmisiä ja vetämällä puoleensa uusia asukkaita. Rautilan-Irjalan kyläyhdistyksen tavoitteena hankkeessa oli tehdä Rautilan kylälle oma brändi ja asukashankinnan toimenpidesuunnitelma.

Hankkeen aikana pidettiin koulutus- ja työpajatilaisuuksia Suomessa sekä käytiin opinto- ja tutustumismatkoilla Smiltenessa Latviassa ja Taalainmaalla Ruotsissa hankkeen yhteistyökumppanien luona.

Hankkeen myötä Rautilan kylä ja Rautilan-Irjalan kyläyhdistys sai runsaasti uusia kehitysideoita ja oman brändätyn visuaalisen ilmeen, Rautilan brändikäsikirjan, käytettäväksi viestinnässä. Kyläyhdistyksen uusi teltta, katustandit, rollupit ja tämä verkkosivusto on tehty uuden visuaalisen ilmeen mukaisesti hankkeen tuloksena.

Hankkeen blogi-sivusto löytyy osoiteesta  https://kylabrandays.home.blog/

Rautila-brändi julkistettiin Rautilan Syysmarkkinoilla 6.9.2020. Rautila-brändin julkistivat Rautilan-Irjalan kyläyhdistyksen pj Jussi Jaakkola (vas.), Ravakan kansainvälisten asioiden koordinaattori Juuliska Seikola sekä uutta Rautila-logoa ja Rautilan brändikäsikirjan ilmettä käyttävät rollupit suunnitellut kyläyhdistyksen tiedottaja Soila Jaakkola.